Schitterende rondreis door Peru en Bolivia van 8 t/m 28 september 2000
Aah, wat een landen zeg, Peru en Bolivia. In september 2000 ben ik met een goede vriend hier naar toe geweest. De titel van de reis die we geboekt hadden was "Peru-Bolivia Highlights", via Indigo Tours. Een perfect georganiseerde reis. Deze tocht hadden we verlengd met een 5 daags bezoek aan Iquitos, het amazone gebied van noord Peru. De reis is nagenoeg vlekkeloos verlopen. We hadden alleen de pech dat op het moment dat we in Bolivia Sucre en Potosie wilden bezoeken, er op dat moment stakingen aan de gang waren. Dat betekent daar dat je de stad niet in kunt als je er buiten bent, maar dat je de stad ook niet uit kunt als je er in zit. In het kort hebben we de volgende route afgelegd:Na 13 uur vliegen kwamen we aan in Lima. Van hier uit zijn we doorgevlogen naar Cusco. Aldaar aangekomen hebben we de stad bezocht, Sacsayhuamán, Kenko, Tambomachay, Machu Picchu, Ollantaytambo en de Heilige vallei. Vervolgens zijn we met de trein in 10 uur van Cusco naar Puno gereden. Van daar uit zijn we het Titicacameer op gegaan en hebben we de drijvende eilanden van de UROS indianen bezichtigd. Met een busje zijn we toen naar het in Bolivia gelegen Copacabana gereden. Na een bezoek aan de kathedraal ging het per draagvleugelboot naar het in het Titicaca gelegen eiland Isla del Sol. Overnachting in "posada del inca", het mooiste verblijf op onze gehele vakantie. Via Isla de la Luna en Huyatajata gingen we naar La Paz, de grootste stad van Bolivia. Hier hebben we uiteraard de stad bezichtigd met zijn mooie markten, gebouwen en zijn we naar de "Maan vallei" geweest, een krater landschap net even buiten La Paz. Van uit La Paz zouden we naar Sucre vliegen. Maar wegens de bovengenoemde stakingen, ging dit dus niet door. Hier moesten we ons reis programma iets wijzigen. We zijn toen met bus en trein, via Oruru, naar Uyuni gegaan. Hier hebben we het treinen kerkhof bekeken en zijn daarna de Salar de Uyuni opgereden. Daar hebben we twee nachten geslapen in het zout hotel Palacio de sal. Op het zoutmeer hebben we het cactus eiland, "Isla Pescado" bekeken, waterbronnen en de Tunupa vulkaan met op de hellingen ervan nog oude mummie graven. Toen per jeep via bar landschap en altiplano weer teruggereden naar La Paz. Hier per vliegtuig weer naar Lima en een dag in het mooie centrum rondgekeken. Vanuit Lima zijn we naar Iquitos gevlogen. Hier hebben we, naast het bezichtigen van de stad, ook de wijk Belen bezocht. Dit zijn woningen die allemaal op palen zijn gebouwd, i.v.m. het reizen en dalen van de waterstand van de Amazone-rivier. Vanuit Iquitos zijn met een boot 80 km stroomafwaarts gegaan naar onze Heliconia lodge. Hier hebben we een aantal jungle tochten gemaakt. Na dit avontuur vlogen we weer terug naar Lima van waaruit we een dag later weer naar Amsterdam zijn gevlogen. Einde van een zeer boeiende en leerzame reis!! Kosten van dit alles voor 2 personen: Fl:18300 gulden, omgerekend 8288 € !!

Onze rondreis door Peru en Bolivia van 8-sept t/m 28-sept 2000.
Oké, Laat de Rondreis beginnen!!

Cusco en omgeving

Machu Picchu

Eindelijk, de Machu Picchu!! Deze verborgen Inca-stad werd in 1911 door de Amerikaanse archeoloog Hiram Bingham ontdekt. Op de machu picchu zijn we twee dagen gebleven. Inclusief overnachting in de sanctuary lodge, die vlak bij de machu picchu ligt.

Sacred Valley

Door de sacred valley van de Inca's loopt de Rio Urubamba. Puno bezocht

Titicaca en omgeving

Van Puno naar Copacabana in Bolivia, Bezoeken URO-indianen op de drijvende eilanden in het Titicaca-meer, Isla del Sol, Isla de Luna, Chimu, centrum van rietenbootbouw, Huatajata...

La Paz

We bezoeken La Paz en de Maan-vallei

Salar de Uyuni

Salar de uyuni, treinenkerkhof, Isla Pescado, Tunupa-vulkaan mummies

Iquitos amazone

Met het vliegtuig van Lima naar Iquitos, bezoek stad, en door naar de Heliconia Lodge in de Jungle langs de Amazone